Szkoły podstawowe - uczniowie
🎓 klasy 1-3 (cykl zajęć o bezpieczeństwie dziecka) 🎓
1.Bezpieczne zachowania w różnego rodzaju sytuacjach.
Jakie czynniki powodują, że dziecku może stać się krzywda? Jakie doświadczenia mają z tym dzieci? Co jest groźniejsze: obcy pies, czy domowe urządzenie elektryczne? A może pozostawione przez tatę chemikalia?
2.Jak nie stać się ofiarą przestępstwa w szkole, na ulicy, w domu.
Kim jest obcy? Kogo powinniście się bać, do kogo można się zwrócić o pomoc?
3.Sytuacje zagrażające bezpieczeństwu dziecka – zajęcia podsumowujące
Zobaczmy, co zapamiętaliście po dwóch zajęciach – przećwiczmy to w scenkach, zróbmy na koniec razem plakat.
4.Zajęcia integracyjne dla klas II – V
Zajęcia integrujące klasę z wychowawcą, podstawy dobrej komunikacji, czyszczenie konfliktów.
🎓 klasy 4 – 8🎓
5.Nasza klasa w kryzysie – zajęcia poprawiające relacje rówieśnicze dla klas IV – VIII
Kiedy jest tak źle, że nikt z nikim nie chce już rozmawiać, a uczniowie przychodzą do szkoły bez przyjemności – w grupie klasowej jest kryzys. Po nazwaniu sytuacji możemy się nią zająć. Tak, aby nie było pokonanych.
6.Sposoby radzenia sobie z konfliktem.
Jak rozwiązywać konflikty bez użycia przemocy? Procedura wchodzenia po drabinie może nam w tym pomóc. Uruchomimy uczniowskie doświadczenie do zwycięskiego przechodzenia przez konflikt, tak aby nie było stron pokonanych.
7.Rzecz o tolerancji
Stereotypy dotyczące narodowości, rasy, wyznania, przekonań. Można za to zostać pobitym, można też porozmawiać w klasie, gdzie „nie lubią czarnych, żydów i pedałów”.
8.Alkohol jako czynnik sprawczy w patologii zachowań młodzieży.
Szkody alkoholowe – kto i kiedy je ponosi? Jak szybko uzależnia się młody człowiek? Czy zdąży się uzależnić, zanim zniszczy przyszłość sobie, lub komuś? Co to znaczy mądre picie? Czy alkohol pomaga się bawić? Mity i rzeczywistość.
9.Jak nie stać się ofiarą przemocy i przestępstw?
O unikaniu sytuacji, w których niebezpieczeństwa można było uniknąć. Uczestnicy korzystają z własnych doświadczeń bycia ofiarą, analizują i ćwiczą sytuacje, aby następnym razem wyjść cało z opresji. Również jest to diagnoza sytuacji uczestniczenia przez dziecko jako świadek przemocy w rodzinie.
10.Zajęcia z komunikacji interpersonalnej w klasach IV – VIII
Skrócony trening asertywności dla 10 – 14 latków. Łagodnie, stanowczo, zdecydowanie. Dbamy o siebie nie krzywdząc innych.
11.Wpływ smartfonów i Internetu na zachowania dzieci i młodzieży. Jak przeciwdziałać cyberprzemocy i fonoholizmowi?
Internet: przyjaciel, czy wróg? Jak używać, żeby nie ucierpieć? Jak korzystać bezpiecznie? Doświadczenia własne dzieci i pomysły na przyszłość.
12.Jak radzić sobie z własną i cudzą agresją – rzecz również o przemocy
Odniesienie doświadczeń własnych uczestników z trudnymi emocjami i sposobami ich odreagowania do relacji z rówieśnikami i dorosłymi. Role pełnione w klasie, wzajemne oczekiwania.
Diagnoza sytuacji klasowej.
13.Odpowiedzialność nieletnich za czyny zabronione.
Uczniowie w trakcie zajęć uczą się jak normy szkolne mają się do prawnokarnych konsekwencji. Jakie zachowanie jest „niegrzeczne” a jakie rodzi już konsekwencje prawne? Jaka jest różnica między odpowiedzialnością moralną a prawną? Kto i za co trafia do „poprawczaka”? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź podczas tych zajęć.
14.Toksykomania – zajęcia o uzależnieniach.
Mity i fakty o uzależnieniach. Mechanizmy powstawania, konfrontacja wzajemnych przekonań. Ponadto analiza problemu uzależnień i rozpowszechnienia używania środków psychoaktywnych – niejako przy okazji.
15.Papierosy i e-papierosy albo zdrowie? Kto mógłby mnie zachęcić do zdrowego wyboru?
Ani przejaw demoralizacji, ani wykroczenie, a zezwolić na to nie można. Palenie, albo zdrowie – czy to hasło na was działa? Jeśli nie, te zajęcia są dla Was. Dzieci wapują i palą, bo… no właśnie, dlaczego?
16.Kiedy życie traci sens. Jak przeciwdziałać spadkowi nastroju, jak sobie pomóc, kiedy smutek i zmęczenie nie daje żyć? Profilaktyka depresji.
Jak rozpoznawać u siebie początki objawów depresji, jak przeciwdziałać spadkowi nastroju, gdzie szukać pomocy?
Szkoły ponadpodstawowe - uczniowie
1.Zajęcia integracyjne dla klas I
Zajęcia integrujące klasę z wychowawcą, podstawy dobrej komunikacji, czyszczenie konfliktów.
2.Nasza klasa w kryzysie – zajęcia poprawiające relacje rówieśnicze
Kiedy jest tak źle, że nikt z nikim nie chce już rozmawiać, a uczniowie przychodzą do szkoły bez przyjemności – w grupie klasowej jest kryzys. Po nazwaniu sytuacji możemy się nią zająć. Tak, aby nie było pokonanych.
3.Sposoby radzenia sobie z konfliktem
Jak rozwiązywać konflikty bez użycia przemocy? Procedura wchodzenia po drabinie może nam w tym pomóc. Uruchomimy uczniowskie doświadczenie do zwycięskiego przechodzenia przez konflikt, tak aby zwyciężyły wszystkie strony.
4.Rzecz o tolerancji
Stereotypy dotyczące narodowości, rasy, wyznania, przekonań. Można za to zostać pobitym, można też porozmawiać w klasie, gdzie „nie lubią czarnych, żydów i pedałów”.
5.Alkohol jako czynnik sprawczy w patologii zachowań młodzieży.
Szkody alkoholowe – kto i kiedy je ponosi? Jak szybko uzależnia się młody człowiek? Czy zdąży się uzależnić, zanim zniszczy przyszłość sobie, lub komuś? Co to znaczy mądre picie? Czy alkohol pomaga się bawić? Mity i rzeczywistość.
6.Jak nie stać się ofiarą przemocy i przestępstw?
O unikaniu sytuacji, w których niebezpieczeństwa można było uniknąć. Uczestnicy korzystają z własnych doświadczeń bycia ofiarą, analizują i ćwiczą sytuacje, aby następnym razem wyjść cało z opresji. Również jest to diagnoza sytuacji uczestniczenia przez dziecko jako świadek przemocy w rodzinie.
7.Zajęcia z komunikacji interpersonalnej w klasach I – III
Skrócony trening asertywności dla licealistów. Łagodnie, stanowczo, zdecydowanie, bez lęku. Dbamy o siebie nie krzywdząc innych.
8.Wpływ smartfonów i Internetu na zachowania dzieci i młodzieży. Jak przeciwdziałać cyberprzemocy i fonoholizmowi?
Internet: przyjaciel, czy wróg? Jak używać, żeby nie ucierpieć? Jak korzystać bezpiecznie? Doświadczenia własne dzieci i pomysły na przyszłość.
9.Jak radzić sobie z własną i cudzą agresją – rzecz również o przemocy
Odniesienie doświadczeń własnych uczestników z trudnymi emocjami i sposobami ich odreagowania do relacji z rówieśnikami i dorosłymi. Role pełnione w klasie, wzajemne oczekiwania. Diagnoza sytuacji klasowej.
10.Odpowiedzialność nieletnich za czyny zabronione.
Uczniowie w trakcie zajęć uczą się jak normy szkolne mają się do prawnokarnych konsekwencji. Jakie zachowanie jest „nieakceptowalne” a jakie rodzi już konsekwencje prawne? Jaka jest różnica między odpowiedzialnością moralną a prawną? Kto i za co trafia do „poprawczaka”? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź podczas tych zajęć.
11.Toksykomania – zajęcia o uzależnieniach.
Mity i fakty o uzależnieniach. Mechanizmy powstawania, konfrontacja wzajemnych przekonań. Ponadto analiza problemu uzależnień i rozpowszechnienia używania środków psychoaktywnych – niejako przy okazji.
12.Papierosy i e-papierosy albo zdrowie? Kto mógłby mnie zachęcić do zdrowego wyboru?
Ani przejaw demoralizacji, ani wykroczenie, a zezwolić na to nie można. Palenie, albo zdrowie – czy to hasło na was działa? Jeśli nie, te zajęcia są dla Was. Młodzież pali, wapuje, dorośli palą, bo… no właśnie, dlaczego?
13.Kiedy życie traci sens. Jak przeciwdziałać spadkowi nastroju, jak sobie pomóc, kiedy smutek i zmęczenie nie daje żyć? Profilaktyka depresji.
Jak rozpoznawać u siebie początki objawów depresji, jak przeciwdziałać spadkowi nastroju, gdzie szukać pomocy?
Oferta szkoleń dla kadry pedagogicznej
Warsztaty i miniwarsztaty:
1. „Jak wspierać rozwój inteligencji emocjonalnej dziecka”,
2.„Rozwój umiejętności wychowawczych”,
3.„Komunikacja interpersonalna. Sztuka budowania relacji”,
4.„Praca z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce”,
5.„Odpowiedzialność nieletnich za czyny zabronione. Odpowiedzialność rodziców za dzieci”,
6.„Toksykomania, czyli co ja mogę zrobić, aby moje dziecko miało jak najmniej powodów do eksperymentowania ze środkami zmieniającymi świadomość?”,
7.„Kiedy życie traci sens”.
Dzieci w trakcie i po nauce zdalnej. Profilaktyka prób samobójczych i depresji.
Wykłady:
8.„Środki odurzające, ich działanie i metody rozpoznawania. Jak reagować, gdzie szukać pomocy”,
9.„Bunt wieku dojrzewania”,
10.„Ryzykowne zachowania seksualne. Jakie prawa mają dzieci w związku z własną seksualnością?”,
11.„Sekty: Jak uchronić dziecko przed manipulacją ideologiczną?”,
12.„Jak rozpoznawać i przeciwdziałać uzależnieniu dziecka od destrukcyjnej grupy nieformalnej”,
13.„Wpływ smartfonów i Internetu na zachowania dzieci i młodzieży”,
14.„Jak przeciwdziałać cyberprzemocy i fonoholizmowi?”,
15.„Dopal się sam”.
czyli co każdy rodzic wiedzieć powinien na temat tzw. dopalaczy
Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z trudnościami wychowawczymi.
Trening zachowań wychowawczych dla rodziców dzieci z zaburzeniami zachowania.
Szkolenia dla rodziców
Wpływ smartfonów i Internetu na zachowania dzieci i młodzieży. Jak przeciwdziałać cyberprzemocy i fonoholizmowi?
Warsztaty i miniwarsztaty:
1.„Poznaj swoje prawa, czyli jak przeciwdziałać zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży”,
2.„Rozwiązywanie problemów wychowawczych.”,
3.„Zmniejszanie kosztów emocjonalnych związanych z pracą” – początek grupy wsparcia zawodowego,
4.„Komunikacja między nauczycielem, uczniem i rodzicem.”,
5.„Strategia współpracy z rodzicami”,
6.„Profilaktyka wypalenia zawodowego.”,
7.„Asertywność w pracy nauczyciela.”,
8.„Jak pracować z dzieckiem z rodziny dysfunkcyjnej.”,
9.„Jak wspierać rozwój inteligencji emocjonalnej dziecka.”,
10.„Kompetencje psychologiczne nauczycieli w pracy z uczniami.”,
11.„Praca z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce.”,
12.„Rozwój osobisty.”,
13.„Twórcze myślenie.”,
14.„Kiedy życie traci sens.”,
15.„Profilaktyka prób samobójczych i depresji. Dzieci po nauce zdalnej. Mini warsztat dla nauczycieli.”,
16.„Umiejętności wychowawcze w kontekście radzenia sobie z agresją w szkole.”,
17.„Samoobrona dla nauczycieli – czyli jak nie stać się ofiarą napaści oraz co kiedy dzieci biją się na naszych oczach.”,
18„Warsztaty umiejętności psychomotorycznych.”,
19.„Praca z grupą klasową z orzeczeniami, w szczególności z dysfunkcjami zachowań”,
20.„Warsztat 20 godz. dla nauczycieli.”.
Wykłady:
21.„Sekty: Jak nie stać się ofiarą manipulacji ideologicznej?”,
22.„Ryzykowne zachowania seksualne. Jakie prawa mają dzieci w związku z własną seksualnością?”,
23.„Bunt wieku dojrzewania”,
24.„Jak rozpoznawać i przeciwdziałać sięganiu uczniów po alkohol i narkotyki. Gdzie i jak szukać pomocy.”,
25.„Praca z uczniem zdolnym. Wspólne działania zespołu wychowawczego.”,
26.„Bulimia i anoreksja. Jak rozpoznawać, gdzie szukać pomocy?”,
27.„Postępowanie w sytuacjach kryzysowych zagrażających bezpieczeństwu zbiorowemu w szkole. Życie w szkole czasów przedwojennych”.
Mediacja między nauczycielem, uczniem a rodzicem. Cykl spotkań w celu wypracowanie porozumienia w konflikcie.